Menu Sluiten

Alles over de waarderingen.

Waarom "De waarderingen".

Voordat je een markt of evenement inboekt is het altijd spannend of gemaakte afspraken worden na gekomen, er is niets zo frustrerend om je werk dag te beginnen met materiaal dat niet deugt of zien dat jouw branche over vertegenwoordigd is.

Met "De waarderingen" lichte collega's jouw in over wat je mag verwachten van de kwaliteiten van een organisator, op deze manier ben je beter voorbereid en zijn er wellicht vooraf beter afspraken te maken dit voorkomt veel stress en onnodig tijd verlies.

Houd wel altijd in het oog dat de waarderingen gaan over de kwaliteit en niets zeggen over een te behalen omzet dit is en blijft een stukje ondernemers risico, een organisator kan aan alle wensen voldoen maar het weer of het koop gedrag heeft hij nimmer in de hand.

Toekomst voor "De waarderingen".

Op dit moment is "De Sector" nog een initiatief, wel liggen er plannen om bij voldoende draagvlak een punten systeem in te voeren waar beide partijen baat bij hebben, dit systeem zal straks iets zeggen over de kwaliteit van zowel de organisator als de deelnemer.

Aan de ene kant weet de organisator straks wie hij binnen haalt en de deelnemer ziet op voorhand wat hij van de organisator mag verwachten, dit punten systeem zal constant veranderen en beide partijen scherp houden op hun individuele kwaliteiten.

Binnen dit systeem zouden wij graag 1 inschrijf formulier hebben voor alle deelnemende organisatoren en gelijke algemene voorwaarden, door op deze wijze een vereniging te vormen die zichzelf controleert is het straks makkelijker om de vereniging aan te bieden bij gemeente of winkeliers vereniging of om beter in te spelen op hun wensen.

 

Wat zijn "De waarderingen niet".

De waarderingen die worden gegeven zijn puur informatief en zijn niet gemaakt als zijnde "Een zwarte lijst", de uitslagen moeten door organisatoren worden gelezen als feedback "De Sector" zal nooit adviseren om niet in te boeken bij een organisator een deelnemer is ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor zijn eigen keuze.

De waarderingen die worden gegeven moeten gaan over de kwaliteit van een organisator en kunnen nooit en ten nimmer gaan over een behaalde omzet, houd ten alle tijden in de gaten dat minder dan 20 waarderingen als onbetrouwbaar gezien mogen worden.

Op gezette tijden worden de waarderingen gecontroleerd op misbruik van de waarderingen, bij constatering van misbruik worden gegeven waarderingen verwijderd en zal toegang tot de waarderingen worden ontzegt.

 

 

Veel gestelde vragen.

Mocht je een vraag hebben dan kun je altijd contact op nemen, veel gestelde vragen staan hier onder vermeld wellicht staat jouw vraag met het antwoord er bij.

 

Klik op de button "waarderingen testen"  hier kun je het geven van een waardering eerst uitproberen en zie je wat er gebeurt voordat je daadwerkelijk een waardering geeft aan een organisator.

 

De waarderingen geven een beeld over de organisatorische kwaliteiten van de organisator, elke organisator heeft zijn eigen werkwijze waar in zij zich onderscheiden sommige gaan voor kwaliteit en weer andere gaan voor kwantiteit.Met de waarderingen ben jij van te voren op de hoogte over deze eigenschappen en kan jij vooraf beter inschatten of jij wel of niet in zee gaat met een organisator.

De waarderingen zeggen niets over een dag omzet, als deelnemer zal je zelf nog steeds moeten bepalen of jouw product past bij de regio waar de markt of het evenement wordt georganiseerd kijk bij "Tips" wat er nog meer bij komt kijken om jouw markten of evenementen in te boeken.

Niet elke organisatie heeft de middelen om een groot evenement of grote markt op te zetten en het kan dus zomaar zijn dat wanneer je ervaringen hebt met grote evenementen en markten dat een kleine markt of evenement tegen valt wat opstelling en uitstraling aangaat, toch zijn er zaken die elke organisator groot of klein minimaal op orde zou moeten hebben.

Al deze zaken lees je op de pagina "De rand voorwaarden", hier lees je ook waar je op moet letten om een organisator te kunnen beoordelen op zijn kwaliteiten, kijk op "Tips" waar je nog meer op moet letten voordat je een markt inboekt.

De "waarderingen" zeggen niets over een te behalen omzet, wanneer een organisator zich aan de minimale randvoorwaarden houdt dan heeft deze alles gedaan wat hij heeft beloofd en is het aan jouw als deelnemer om jouw kwaliteiten als verkoper aan het werk te zet.

Kijk op de pagina "Tips" waar je nog meer op moet letten voordat je een markt in boekt.

Wanneer je alleen maar goede waarderingen ziet dan kan mag je verwachten dat de organisator goed om gaat met jouw inschrijving, let op branchering, promotie maakt, zorgt voor goed materiaal, afspraken nakomt en oog heeft voor veiligheid.

Wanneer er meer dan 20 waarderingen zijn gegeven en deelnemers hebben ook een persoonlijke reactie gegeven dan is de waardering redelijk betrouwbaar, immers wanneer jij inboekt bij deze organisator en jij constateert dat er niets van klopt zul jij de eerste zijn die een andere waardering geeft.

Bij een mix van waarderingen adviseren wij om zeer goede afspraken te maken met deze organisator en ze het liefst ook zwart op wit te laten vastleggen , mocht de organisator toch afwijken van gemaakte afspraken maak dan ter plaatse foto's/video's en deel deze met uw collega's op de site van "De Sector" tevens heeft u dan bewijs mocht het tot een juridisch conflict leiden.

Daarnaast raden wij aan om de waarderingen in te blijven vullen om collega's te blijven informeren over de kwaliteiten van een organisator.

Helaas zijn er ook organisatoren die niet tegen kritiek kunnen (ook al is hij op bouwend) en moeten wij helaas ervaren dat collega's hinder hebben ondervonden wanneer ze zich kritische uitlaten over de kwaliteit van een organisator.

De waarderingen worden om deze reden anoniem geplaatst maar je hebt wel de kans om een persoonlijke boodschap of aanvulling te geven onderaan een waardering pagina, deze wordt niet anoniem geplaatst maar wel gecontroleerd voor dat deze wordt toegelaten.

Je kan één keer in de week een waardering geven voor een organisator en per dag kan je slechts één waardering geven per organisator, de waarderingen worden periodiek gecontroleerd op i.p. adres hoe vaak iemand een waardering geeft dit doen we om misbruik te voorkomen en bij constatering van misbruik wordt de mogelijkheid om te waarderen ontnomen.